Oldal információ


Futó történetek
1x06 - Macskaszezon


1x13 - Még a rossz pénz is


1x18 - A rejtélyes férfi
Legújabb hozzászólások
· Újabb kiegészítés az...
· A WhickedWhims a kö...
· 14/15! :) Bár a kike...
· Nekem gyenge a videó...
· 14 pont a 15-ből. A ...
· Tudom, LightAqua. An...
· 4 gb ram kell neki. ...
· Nos, én több szempon...
· [b]zsuszi:[/b] Nem, ...
· Én is jobban örültem...
Fórumtémák
Legújabb témák
· Csevegjünk!
· Sorozat-topic
· Szinonima-kereső
· Szólánc
· Az, aki utánam ír...
Legnépszerűbb témák
· Barkochba [174]
· Szólánc [75]
· Az, aki utánam ír... [41]
· Összetett szavak [36]
· Szinonima-kereső [30]
Játékteszt - Állati első benyomások
Simpercek

Most, hogy kijött a Sims 4 Cats & Dogs kiegészítő, az egész simmer világ felbolydult, mindenki képeket oszt meg az új kedvenceiről, azok pedig, akik még nem tudnak játszani, csak sóvárognak minden csepp információért. De jogosan merül fel a kérdés: vajon milyenek valójában a negyedik széria állatai?

Erre próbálok most választ adni – ha érdekel, olvass tovább!

 

 

Szeretném előrebocsátani, hogy saját vélemény következik, tehát egyet nem érteni, máshogy gondolni ér. :)

 

Create A Pet (CAP)

 

Ahogyan a simek esetében azt már megszoktuk, ebben a szériában az állatokat is a legutolsó kis pöttyökig személyre szabhatjuk, és nem véletlen, hogy felrobbant az internet, mikor az első videók megjelentek a CAP-ről. Mindent, de tényleg mindent tudunk formálni az egérrel, megjelentek a kancsal házi kedvencek, bejött a képbe a heterokrómia (különböző színű íriszek) és a színezhető bajuszok.

Szinte megszámlálhatatlanul sok fajta közül választhatunk, és a keverékek létrehozása is egy forradalmi újítás, tökéletesen működik, és remekül bebizonyítja, hogy ennél a kiegészítőnél a korlátok minél messzebbre való kitolása volt a cél. Bejött? De még mennyire!

És aztán itt van az is, ami a leginkább izgatta a játékosok fantáziáját: a festés menü.

 

 

Rengeteg hasznos mintát és nyomdát adtak hozzá a játékhoz, és a színskála összes létező színével dekorálhatjuk most már az állatkáinkat. A mintázat elkészítését nagyban segíti az a négy választható póz, amelyet a pingálandó alanyaink felvesznek a kedvünkért. Így hozzáférhetünk azokhoz a pontjaikhoz is, amelyek nem feltétlenül látszódnak akkor, mikor szimplán előttünk állnak.

Biztos vagyok benne, hogy sokan vannak, akik akár órákat is eltöltenek a saját kutyájuk vagy macskájuk megalkotásával, így a kreatívabb lelkek egészen biztosan repesnek most az örömtől.

 

 

Ha már elértük a kívánt mintázatot és a szőrzet hosszát is beállítottuk, még mindig itt vannak a ruhák. A sims történetében most először fel is öltöztethetjük az állatainkat; beöltözhetnek hot dognak, sárkánynak, vagy egyszerűen rájuk adhatunk egy pulóvert.

Én személy szerint a valóságban sem vagyok az állatöltöztetés híve, így a játékban található ruhadarabok sem igazán nyűgöztek le – viszont le a kalappal a készítők előtt, mert választható egy olyan öltözet is a kutyák számára, amelyet a vakvezetők szoktak hordani. Na, ennek látom értelmét, és ők kiaknázták. Szép!

 

 

Összességében a CAP-ről:

Nagyon jól megcsinálták, rengeteg fajtából lehet választani, a végletekig testre szabhatóak az állatok, és játszani is van olyan jó vele, mint amilyennek a videók alapján az ember várta.

Aki nem unt rá a simek elkészítésére, az erre sem fog, ezt garantálom!

 

Értékelés: 10/10

 

 

    

 

Játékmenet

 

Hogy őszinte legyek, a játéknak ezzel a részével kapcsolatban voltak fenntartásaim, mégpedig azért, mert azt már tudtuk, hogy a Create A Pet nagyon jól sikerült. Amikor kijött az alapjáték, akkor a játékmenet nagyon hiányos volt – elég csak a tipegőkre és a medencék hiányára gondolnunk –, ugyanis akkor főként a Create A Simre fókuszáltak.

Szerencsére úgy tűnik, a játék készítői tanultak a korábbi hibáikból, mert ennél a kiegészítőnél nem volt zavaró hiányérzetem.

 

 

Az, hogy nem kell irányítanunk az állatokat, nagyon sokat hozzáad az élményhez, és némileg megkönnyíti a háztartás kezelését is. Nem kell ugyanis folyamatosan azt lesnünk, hogy hogyan állnak a kutyánk-macskánk szükségletei, hanem elegendő akkor rájuk nézni, amikor kipirosodik az ikonjuk, és akkor is egy kattintással – vagy időnként anélkül – előhívhatjuk a kis buborékot a fejük fölé, abból pedig könnyedén kitalálhatjuk, mit kell tennünk értük. Egészen könnyen nevelhetőek, elég néhányszor rájuk szólni, hogy ezt vagy azt nem feltétlenül kellene csinálniuk.

 

Amikor a simguruk arról áradoztak, hogy mennyire szerethetőek és meglepőek lesznek a sims 4 háziállatai, azt gondoltam, hogy csak rizsáznak. De aztán egyszer csak előbújt a macskám a kanapé alól, hogy aztán rá két percre felugorjon a pultra és beleegyen a szülinaposra váró tortába. Bejött a meglepetés? Be bizony.

 

 

Első ránézésre kicsit keveselltem a rendelkezésre álló interakciókat, de ahogy múlt az idő, úgy rájöttem, hogy nem is igazán van szükség ennél többre. Így az állatok tökéletesen belesimulnak a simek mindennapjaiba, kicsit lehet – és kell is – foglalkozni velük, viszont amikor éppen nincsen időnk vagy kedvünk tutujgatni őket, akkor elég enni adni nekik, és ők elfoglalják magukat. A korábbi szériákban engem kifejezetten fárasztottak a kutyák és macskák, a lovak meg aztán pláne; itt viszont az eddigi tapasztalataim alapján az állatok nem idegesítőek, tényleg nem igényelnek annyi figyelmet.

 

 

Összességében a játékmenetről:

Ahogyan a szériában nagyon sok minden mást, úgy az állatok kivitelezését is nagyon kreatívan oldották meg a készítők. Szerintem ott dőlt el, hogy szórakoztatóak vagy irritálóak lesznek, amikor eldöntötték, hogy kiveszik a játékosok kezéből az irányítást, és szerencsére jól döntöttek. Vannak ugyan olyan apróságok, amiken talán lehetne még javítani (például amikor lakásban laknak, a kutya vajon miért nem hajlandó almot használni, és miért nem megy ki legalább magától…?), de ezektől eltekintve megint csak azt tudom mondani, hogy szép volt!

 

Értékelés: 10/8

 

 

Állatorvosi rendelő

 

Nagyon sokak fantáziáját az állatorvosi karrier mozgatta meg leginkább, ami érthető is, hiszen ki ne szeretne állatokon segíteni, pláne, ha még fizetnek is érte? Az viszonylag hamar kiderült, hogy ez úgy fog működni, mint a Dine out éttermei, ezért nekem voltak fenntartásaim ezzel kapcsolatban. Megjelenés előtt elég sokáig az volt az érzésem, hogy ezt csak úgy belerakták, hogy mégis csak legyen valami ilyen is, de ha egy az egyben másolták a korábban már felhasznált rendszert, akkor nem erőltették meg magukat túlságosan. Igazam lett? Részben.

 

 

Valóban egy az egyben úgy működik az állatorvosi rendelő is, ahogyan az éttermek, még a csillagos rendszer is visszaköszön. Viszont összességében nekem ez egy kellemes csalódás volt, mert nem éreztem idegesítőnek azt, hogy lényegileg ugyanazt a játékmenetet kínálják állatos köntösben, amit már egyszer láttunk. Így könnyebb beletanulni, már tudjuk, mit hol keressünk, hogyan induljunk el, tehát a hasonlóság ilyen szempontból akár még pozitívum is lehet. Az viszont határozottan jót tett a játéknak, hogy könnyebben szerethetünk pontokat, így egyszerűbb megvásárolni bizonyos kiváltságokat. A rendelő üzemeltetése is sokkal barátibb, mint egy étteremé vagy bolté, gördülékeny az egész folyamat, nem olyan nehéz haladni vele és profitot termelni.

 

 

A beteg kedvenceink viccesek, a tünetek és betegségek terén pedig nem spóroltak kreativitással a készítők. A megszokott simses humor szerintem nagyon jól áll a játék ezen szegletének is, mert megmosolyogtat vagy épp meglep, amikor megjelenik a rendelőnkben egy Rudolfot megszégyenítő piros nózi vagy egy kutyus, aki nyáltócsát hagy maga után.

Egészen tempósan lehet haladni egy-egy pácienssel, és néhány esetben már az állatok kinézete alapján tudunk tippelni arra, hogy melyik testrészét lenne érdemes elsőként megvizsgálni. Én úgy érzem, hogy az állatok egy kicsit talán túl sok nyugtatást igényelnek ahhoz, hogy hatékonyan tudjuk őket kezelni; ezen kívül pedig ez egy olyan biznisz, ami el fogja venni a simek összes idejét, ha rendszeresen ki akarjuk nyitni a rendelőt. Szerintem nem igazán kompatibilis sem a gyerekneveléssel, sem az állattartással, mert miután vége a munkának, senkinek sem marad már ereje a kedvenceit tréningezni vagy a tipegőit tanítgatni.

 

 

A gyógyszergyártó gép megint ötletes, de ahhoz, hogy az ember eleget gyártson bármilyen orvosságból, nagyon sok időt kell fordítania erre. Valamelyest az időigényességet kompenzálja az, hogy az állatorvosi jártasság nagyon gyorsan fejlődik, így mindenkinek lesz egy kis sikerélménye már az elején.

Én azt gondolom, hogy lehetett volna hasonló formában játszható karrier ez is, mint amilyen a Get to work orvosa, mert akkor nem lenne szükség ekkora befektetésre sem az anyagiakat tekintve, sem pedig idő szempontjából.

 

Összességében az állatorvosi rendelőről:

 

A jól bevált rendszerre alapozva hoz némi újdonságot, könnyen lehet vele haladni, és nem olyan nehéz nyereségesen vezetni egy ilyen üzletet. Akik nagy állatrajongók és/vagy kifejezetten erre szeretnék felépíteni a játékukat, azok nagyon fogják élvezni, mert szórakoztató tud lenni.

Viszont már meglévő gyerekek és állatok mellé én nem feltétlenül javaslom ezt a karriert. Ugyanígy van ez az éttermekkel és üzletekkel is, így aki már ezeket próbálta, az nagyjából tudja, mire számítson. Lényegileg egy állatos köntösbe bújtatott éttermet kapunk, de ez nem is baj, hiszen zökkenőmentesen működik.

 

Értékelés: 10/7

 

 

Brindleton Bay

 

Amikor egy kiegészítővel új szomszédság is érkezik, az mindig egyet jelent azzal, hogy felfedezhetünk egy teljesen új világot. Ezúttal egy békésebb kisvárost kaptunk, ami már első ránézésre is nagyon hangulatosnak tűnt, de ahogy egyre többet láttam belőle, úgy egyre jobban megtetszett. Nem csak azért, mert hatalmas, hanem azért is, mert nagyon új, nagyon friss a hely atmoszférája.

 

 

Aki ismeri a Szívek Szállodája című sorozatot, az biztosan gondolt rá már legalább egyszer, hogy szívesen ellátogatna Stars Hollow városába – és mivel erről mintázták Brindleton Bay egyik városrészét (Cavalier Cove), most már ezt is megtehetjük.

Természetesen érkeztek új háztartások is a szomszédságba, de úgy tűnik, hogy a készítők ebben is szerettek volna minél nagyobb teret adni a játékosoknak, ugyanis összesen négy üres telket és további négy szabad házat is kaptunk. Az előre felépített házak minden árfekvésben megtalálhatóak, így tehetősebb simeket és szegényebbeket egyaránt beköltöztethetünk ide.

 

 

Az egyik városrész nagyszerűen visszaadja azt a hangulatot, amit az ember egy kisebb kikötőtől várna. Egészen más érzés egy ilyen helyen pecázni, mint a már jól megszokott folyóparton vagy tónál.

Ami viszont nekem személy szerint a legjobban tetszik, az a világító torony. Nem csak babagyártás szempontjából érdekes ez a helyszín, hanem eleve a sziget, amin elhelyezkedik, szép környezet, ideális például kutyasétáltatásra is.

 

 

Összességében Brindleton Bayről:

 

Minden megvan benne, ami egy igazi állatbarát, családias városkához kell, tényleg gyönyörű, hangulatos, és ennél több nem is kell egy szerethető szomszédsághoz. Az pedig már csak hab a tortán, hogy ennyi helyünk van építkezni és benépesíteni Brindleton Bay utcáit.

 

Értékelés: 10/10

 


Egyéb apróságok

 

A Cats & Dogs kiegészítő nagyon sok újdonságot hozott, de nem mindegyik olyan egyértelműen besorolható a fenti kategóriák egyikébe, ezért most nézzük azokat az apróságokat, amelyek megfűszerezik az élményt!

Elsőként szeretném például kiemelni a rókákat és mosómedvéket, akik a lovak helyett érkeztek ebben a szériában. Szerintem kifejezetten kreatív megoldás, hogy kutya- és macskafajtaként kerültek a játékba, és nagyon helyes, hogy saját hangot is kaptak, így ugyanis kellően elkülönülnek a többi állattól. Őket én igazság szerint elhanyagolhatónak érzem, mert sosem éreztem késztetést arra, hogy rókát vagy mosómedvét tartsak háziállatként, de azt aláírom én is, hogy nagyon aranyosak lettek, így biztosan lesz gazdájuk nekik is.

 

 

Hiányolom viszont a kutyaházakat, mert úgy gondolom, hogy ez egy ikonikus tartozéka az állatoknak. Tény, hogy bárhol el tudnak aludni, még a kövön vagy épp a hűtő tetején is – jó, ott igazából csak a macskák –, de az általánosságban elmondható, hogy kifejezetten állatoknak készült fekhelyekből nem vagyunk elkényeztetve.

Viszont érkezett néhány nagyon szép ruhadarab is, és bár a legtöbb új frizura az én ízlésemmel nem egyezik, azt elmondhatjuk, hogy most bőséggel kaptunk férfi hajakat is. A tipegőkre viszont továbbra sem igazán gondolnak a készítők, pedig egy új kiegészítő mindig jó alkalom lenne arra, hogy hozzájuk is becsempésszenek néhány újdonságot.

 

 

Azt meg kell hagyni, hogy dekoráció terén kitettek magukért, mert rengeteg új falmatricával és egyéb díszítőelemmel gazdagodtunk, így most már mindenféle állatos kiegészítővel tudjuk dekorálni a házunkat.

Az új tárgyak stílusban passzolnak ahhoz a kisvárosi hangulathoz, amit az egész kiegészítő – és főként Brindleton Bay – sugároz, így szerintem nagyon takaros otthonokat lehet építeni a felhasználásukkal. Azt is mindenképpen érdemes megemlíteni, hogy a kiegészítővel érkező játékfrissítés szintén hozott néhány hasznos újdonságot – például új tetőtípusokat és tetőszerkesztési lehetőségeket, valamint a háztartások kezelése is átláthatóbbá vált.

 

Összességében az apróságokról:

 

A tárgyak és CAS elemek javarészt jól néznek ki, összhangban vannak a kiegészítő stílusával és hangulatával, nekem tetszik az is, hogy a City Livingből már ismert bódék újra feltűnnek itt is, és olyan színfoltokat kapunk végeredményként, mint a kikötői halárus vagy az állateledeles.

Világmegváltó dolgokat az ilyen apróságoktól ne várjunk, viszont a dekor szekció kimagaslóan jól sikerült, és bár kicsit több állatokhoz kapcsolódó használati tárgy szerintem még belefért volna, tárgyak terén is szépen teljesít a Cats & Dogs.

 

Értékelés: 10/8

 

 

Összességében a kiegészítőről:

 

Valószínűleg senkit nem lep meg, ha azt mondom, hogy a Cats & Dogs az utóbbi évek legjobban várt kiegészítője. A kérdés már csak az, hogy megkapjuk-e mindazt, amire vágytunk? Nagyon apró szépséghibákkal, de meg bizony. Az állatok nem csak aranyosak, hanem tényleg tele vannak meglepetésekkel is, és szépen belesimulnak a simek hétköznapjaiba. A kiegészítő egyik legnagyobb erőssége szerintem abban rejlik, hogy a kutyák és macskák nyújthatnak olyan élményt, ami kitölti a teljes játékidőt, de ugyanakkor működnek a nagy egész egy kis falatjaként is.

 

 

Kinek ajánlom?

 

Állatbarátoknak mindenképp. Akinek nem teljes az élet szőrös – vagy épp szőrtelen – kedvencek nélkül, annak ez a kiegészítő egyszerűen kell.

De ha valaki pusztán csak alkotni szeretne, annak is nyugodt szívvel mondom azt, hogy a CAP nem fog neki csalódást okozni. Indulhat a szebbnél szebb kutyák és macskák létrehozása és megosztása a nagyvilággal!

 

 

Végső értékelés: 50/43

 

 

Valamivel nem értesz egyet? Esetleg úgy gondolod, kimaradt egy fontos szempont?

Írd meg kommentben a saját értékelésedet te is!

 

Írta: Ruby

Ruby, 2017.11.11 20:59. 4 hozzászólás· 556 megnyitás
Hozzászólások
35 #1 Miyu
- 2017. november 12. 12:07:00
Nos, én több szempontból sem csalódtam az állatos kiegészítőben. Nagyon aranyosak az állatok, külön öröm hogy nem kell őket irányítani......És hogy amaga a game potato pc-n nem fut el. Amint helyszínt szeretnék változtatni tölt egy kicsit majd kiakad. Nem elég neki a 3 giga ram *szip szip*
7 #2 LightAqua
- 2017. november 12. 13:39:14
4 gb ram kell neki. Nekem a Cap fagy, úgyhogy vannak technikai hibái. Amúgy szerintem szuper.
35 #3 Miyu
- 2017. november 12. 15:36:25
Tudom, LightAqua. Annyira régi a gépem hogy hivatalosan el se indulhatna rajta (tehát isteni csoda hogy elindult) és reménykedtem benne hogy még egy kis csoda belefér. A röhej az hogy a CAP nem akad és a játék se. Csak a töltéssel van gondja
7 #4 LightAqua
- 2017. november 12. 19:09:47
Nekem gyenge a videókártyám vagy valami hasonló, és néha lottó, hogy hajlandó-e elindulni a játék. Ha a Cap megy egy pár percet az már főnyeremény.
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Bejelentkezés
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
©
Magyarítások
Jelenlévők


Felhasználók
· Online vendégek: 2

· Online tagok: 0

· Regisztráltak: 180
· Legújabb tag: gaedit